14 December 2005

Narnia!


Dun aksam, biraz Lord of the Rings, biraz da Harry Potter karisimi gibi duran Narnia filmine gittik. Asil ismi ile; The Chronicles of Naria: The Lion, The Witch, and the Wardrobe

Turkiye'de gosterime girdi mi bilmiyorum. Cocuk filmi olarak gecse de bence icerdigi sahneler sebebiyle 14-15 yas altina cok da musiat bir film degil. Her ne kadar yonetmen kan gostermemisse de savas sahneleri iceriyor. Neyse, cocugum olsa izletmezdim yani:)

Filmde iki supriz vardi bizler icin:) Birincisi; filmin ana karakterlerinden Edmunt, Narnia'da karsilastigi Witch'den (buyucu) "Turkish Delight" {Lokum} istiyor. Hatta bu lokum sevdasi sonrasinda basina isler aciyor.


Ikincisi ise; yine filmin ana karakterlerinden olan aslan'in isminin bildigimiz Aslan olmasi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Aslan

Sozluge baktim, Aslan kelimesi tahmin ettigimiz gibi Farsca kokenli imis.


Narnia aslinda, Ingiliz-Irlandali C. S. Lewis tarafindan yazilan Chronicles of Narnia isimli cocuk romani. 2. Dunya Savasi esnasinda babalari savasta olan 4 Ingiliz kardes anneleri ile Londra'da yasamaya calisiyor. Londra'nin Almanlar tarafindan bombalanmaya baslamasi sonucu devlet, cocuklarin daha kuzeydeki guvenli sehirlere gonderilmesine karar veriyor.

Bunun uzerine annelerinden ayrilmak zorunda kalan 4 kardes, kuzeydeki bir koyde yasayan bir Profesorun evinde misafir edilmeye basliyorlar. Saklambac oynarken en kucuk kardes Julie'nin profesorun bir odasindaki gardrobun icinden, Narnia isimli bir masal ulkesine gecmesi ile de hikaye basliyor.

Filmin ana karakterlerinden olan Aslan, Hz. Isa'yi temsil ediyor. Dini motifler, Xmas havasi, monarsi vs. vs. filmde alttan altta izleyiciye veriliyor.

Yine de izlenebilir filmler arasinda, elestirmenlerin deyisiyle eli yuzu duzgun bir film:))

http://adisney.go.com/disneypictures/narnia/index.html

3 Comments:

Blogger :..: said...

Türkiye'de yaşıyorum da benim de gösterime girip girmediğinden haberim yok:-) Yalnız işte p2p programlarından indirilebilir durumda onu biliyorum, imdb puanı düşük olduğu için ben ilgilenmemiştim açıkçası. fotoğraflar hoşuma gitti, belki de dl listesine alınabilir;-)

12/15/2005 04:25:00 pm  
Blogger tahin said...

Su anda indirirsen sinemadan cekimi gelir.Henuz dvd'ye dusmedi:)
Bence gorulebilir filmler arasinda. "Niye izledim ki!" demeyecegine eminim:)

12/15/2005 07:02:00 pm  
Blogger :..: said...

evet dvd'ye düşmemiş olması ihtimalini unutmuşum:-P gerçi sinema çekimi de o kadar kötü olmuyor yani işte belki kısmetime iyi olur, madem öneriyorsun bir görmek lazım;-)

12/15/2005 07:22:00 pm  

Post a Comment

<< Home