26 July 2006

"Buraya" değil "oraya" ait olmak

Not: Linki duzelttim, linke tiklayip da okuyamayanlarin bilgisine.



Fatma K.Barbarasoglu'nun son yazisi.. Ne kadar da dogru..



Alintilar asagida, tamami burada: Fatma K. Barbarasoglu



Sanki hayat hep ötekilere nisbet yapılarak yaşanmalıdır. Şimdi burada olanlardan daha önemli olan "oradaki" için anlatılacak/özendirilecek şeylerin biriktirilmesidir.



Eski zaman insanı zevk ehli idi. Zevk ehli yani bir anı hissede hissede yaşama ehli. Günümüz insanı gösteriş ehli. Desinler eşiğinde takılı.



...



Onun (tahin: Kadinin) telefonu çalıyor. Adam acele ile garsonu çağıra dursun. Kadın daha bir kurumlu kuruluyor plastik sandalyelere. "Evet canım evde değiliz. Şöyle boğazda bir kahvaltı yapalım dedik.(yalan.)Evet tavsiye ederim.Çok güzel.Çocuklar da oynuyor.(yalan çocukların oynayacağı bir alan bile yok .Güneşin bağrında tünüyor zavallıcıklar) Muhakkak bir gün kadın kadına da gelelim.Çok eğleniriz.(çok doğru)





tahin

6 Comments:

Blogger İbn-i Sina said...

Çok güzel dile getirmiş günümüz insanların manevi hastalıklarını. Aklıma insanların "Elalem ne der?" takıntısı geldi nedense...
Bir de ben yazının tamamını okumak için butonu tıkladım, ama çok alakasız bir sayfa çıktı karşıma (Der Spiegel dergisinin sayfası), neden acaba?

7/26/2006 04:29:00 pm  
Blogger ..::Lal-ı Reyhan::.. said...

ben de sevmem elalem ne der düşüncesini ancak bazen bizi durduran şey de o değil midir?farkında olmasak da ii oluyor bazen..nasıl davranmamız gerektiğini unuttuğumuz vakitler olabiliyor hayattta işte tam da o vakitlerde elaleme takılıp dur diyebiliyoruz kendimize ve belki de çok yalnış bişeyin ucundan dönüyoruz.
ama ben yine de sevmiyorum bu düşünceyi..
tabi benim anlatmak istediğim elaleme gösteriş için yapılanlar değil..
neyse çok mu karıştırdım?

7/26/2006 06:57:00 pm  
Blogger tahin said...

Link icin ozur dilerim Ibn-i SIna, duzelttim.

peace; tesekkurler. Tatilde ladybird:) Iletirim inshallah. Hepimizin kandili mubarek olsun:)

hale; Toplumsal baskiyi bir sekilde hissetmek toplumdaki duzeni, iliskilerimizi ve tavirlarimizi belirler.

Ancak oyle bir zamanda yasiyoruz ki Islam ve toplum arasinda tercih yapmamiz gerekiyor. Elalemin ne diyecegini dusunurken Allah'in emirlerinden feragat ediyoruz.

Ne deme istedigini cok iyi anladim ama icinde yasadigimiz toplum/larda ve dunyada insanlar yanlis yolda olduklari icin onlara ters dusup dusmedigimizi dusunmemek lazim bence:)

Islami konular/yasanti disinda ise, icinde yasadigimiz toplumun huzurunun korunmasina katkimiz olmasi acisindan, toplumla ve insanlarla uyumlu olmamiz islam acidan da saniyorum ki gorevimiz.

7/26/2006 07:11:00 pm  
Blogger birisinin yeri said...

tahin...ali kahya'nın blogunda da yorum olarak yazdım...
sanki özenilmeden yazılmış bir köşe yazısı gibi duruyor..
yani yazının ana fikirine söyleyeceğim yok..
ve hatta katılmamak elde değil, ancak yanıldığımı pek zannetmiyorum..
çok daha özenle kaleme alınabilirdi bu yazı...
bana öyle geliyor..hem ulusal bir gazetede yayınlandı..
örneğin senin geçen ay ingilteredeki sokaklardaki genel duruma ilişkin yazdığın yazı bile sanki daha özenilmiş bir yazıydı..???
ne diyorsunuz ?

7/26/2006 08:39:00 pm  
Blogger Güneşli Günler said...

Tahin, dün yazıyı okumuş üzerine düşünüyorken senin de aynı yazıyı sayfana alıntıladığını gördüm. Hayra yordum. :) Gerçekten Fatma hanımın topluma ilişkin tahlilleri çok isabetli, takip ediyorum ve çoğu zaman hak veriyorum... Rabbim cümlemizi ıslah eylesin. Bu arada Regaib kandilini tebrik ederim. Hayırlara vesile olur inşaaallah...

7/27/2006 08:39:00 am  
Blogger ..::Lal-ı Reyhan::.. said...

ben düşünürken islam ve toplumu ayırmadan düşünmüşüm..bazen insan gaflete düşüp yapmaması gerekenleri yapmaya kalkıştığı zamanlarda elalem etkili oluyo..aslında Allah öyle emrettiği için yapmaması gerekirken elalem bunu ona hatırlatan oluyo ve güzel bişey..ben müslüman toplumları düşünerek yazdım..neyse beni anladın ama Allah razı olsun tahin abla..

7/27/2006 09:00:00 am  

Post a Comment

<< Home