23 July 2006

Yanarak Aydınlatan Şehid: Mustafa Çamran


1932 yilinda Tahran'da dogan Dr. Mustafa Çamran, 1981 yilinda sehit duserek ebediyete intikal etmistir.



ABD'de Elektro-Fizik doktorasini tamamlamis, dunyanin en buyuk arastirma merkezlerinden birisinde calisirken isini, unvanini, parayi, rahati geride birakarak, guney Lubnan'da Israil ile savasmak uzere yola cikmistir.



Omru Ortadogu ve Iran'daki savaslarda gecmis olan bu islam mucahidinin esi Gade Çamran, ölümünden sonra kendisi ile ilgili bir kitap yazmistir. Kitaptan alintilar okumak icin su adresi ziyaret edebilirsiniz: Mustafa Çamran



Kitaptan, esinin agzindan kucuk bir bolumu alintilayacagim:




Mustafa beni ailemden istemeye gelince annem ona şöyle demişti: Evlenmek istediğiniz bu kızın nasıl bir kız olduğunu biliyor musunuz? Bu öyle bir kızdır ki sabahları kalktığında elini yüzünü yıkamadan ve dişlerini fırçalamadan onun yatağını biri toplamalı, önüne bir bardak süt koymalı ve kahve hazırlayıp odasına getirmelidir. Siz böyle bir kızla yaşayamazsınız. Onun için bir hizmetçi de tutamazsınız.



Mustafa annemin bu sözlerini dinledikten sonra son derece sakin bir şekilde; Ben onun için bir hizmetçi tutamam; ama söz veriyorum, sağ olduğum müddetçe, uyandığı zaman yatağını toplayacağım, bir bardak sütü ve kahvesini tepside önünde hazır edeceğim. şeklinde cevap vermişti. Nitekim Şehid oluncaya kadar da bu hep böyle oldu.



Hatta evde bulunmadığımız, savaş sırasında Ahvaz'da cebhede olduğumuz dönemde de yatağı kendisi düzeltmek için ısrar ediyordu. Sabahları süt hazırlar bana getirirdi. Kendisi kahve içmezdi; ama biz Lübnanlıların kahveye düşkün olduğunu bildiği için gidip bana kahve yapardı.



***




Bu sozleri okuyunca, 4 es iznini keyifle kullanan, semirmis vucudunu yumusak koltuklara yayarak kendisine tam takim hizmet ettiren, hayatinda ozgurluk icin, islam davasi icin savasmamis, tek kursun atmamis, tek zorluk cekmemis ama her turlu keyfiyeti kendine hak gorenleri hatirladim. Ve acidim onlara! Cocuklarinin anasi olan, omrunu ailesine adamis ve bu yolda yipranmis esini hos tutmak yerine, genc ve guzel ikincinin derdine dusenlere.. Acidim..



***





Bir gün Mustafa'yı elbiseleriyle birlikte yatağa uzanmış bir halde görmüştüm. O zaman
çok şaşırmıştım. Çünkü bir ara ayağını öptüğüm halde kıpırdamamış ve bir şey söylememişti. Halbuki böyle bir durumda o ince hassasiyetini gösterirdi. Fakat hiçbir tepki vermemişti. Gözleri de kapalıydı.



Kısa bir süre sonra gözlerini açtı, doğrulup bana şöyle dedi: Ben yarın buradan gidiyorum ve senin tam anlamıyla benden razı olmanı istiyorum, çünkü ben yarın şehid olacağım! Senden helallik istiyorum. Eğer gitmeme razı olmazsan şehid olmayacağım.



Bu söz karşısında önce bir duraksadım ve mahzun bir halde razı olduğumu söyledim. O da bana çıkarıp vasiyeti olan bir mektup verip yarına kadar açmamamı söyledi.



Islam'da kadinin yerini soranlara bundan sonra; Islam davasi yolunda sehit olmus bir mucahidin, sehit olmadan once bile karisindan izin istedigini soylesek yeterli olur mu acaba?


Dr. Mustafa Çamran hakkinda daha fazla bilgi icin:



Dr. Mustafa Çamran




Kaynak:



rahmet.org



velfecr.com








tahin

10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Allah yoluna adanmış ruhunu cihadla doldurmuş örnek ve müstesna bir şahsiyet Rabbim şefaatine nail eylesin

ilk önce nefsine başkaldıracaksın cahilliğe tembelliğe pisliğe içkiy kumara zinaya başkaldıracaksın her türlü haksızlığa sahtekarlığa vurgunculuğa diktatörlüğe zulme yoksulluğa bölünmüşlüğe sömürüye çifte standarda başkaldıracaksın laik olmayan laikliğe demokratik olmayan demokrasiye müslümanların ikinci sınıf insan yerine konmasına başkaldıracaksın

Ne kutlu bir başkaldırı bu Mustafa Çamran

Anarshi

7/23/2006 08:16:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

tahin,senin sayende yeni seyler ogreniyorum :)

7/23/2006 09:42:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

bir onceki yoruma adimi yazmayi unutmusum.uzaktan ben.

7/23/2006 09:43:00 pm  
Blogger tahin said...

:)
Hosgeldin sevgili uzaktan. Hep birlitke ogreniyoruz:) Ben de Kainata Mektup'a tesekkur etmeliyim, onun blogundaki bir linkten ulastim bu bilgilere bugun.. Bize tanitilmayan ne cok yuce sahsiyet var.. Allah hepsinden razi olsun inshallah.

7/23/2006 10:24:00 pm  
Blogger tahin said...

Sevgili anarshi,
Ornek almamiz gereken bir insan. Ozellikle de; konumumuzla, mevkiimizle hizmet ediyoruz/edecegiz diyenlerin bir daha dusunmesi gereken bir ornek bence.. Mustafa Camran ABD'de kalip, bilimle ugrasip, yilda yuzbinlerce dolar maas alip; mevkiisiyle, konumuyla hizmet ettigini iddia etmemistir. Bu dunyad akendisine ait hic bir seye sahip olmak istemedigini, kucucuk bir mezarinin bile olmamasinin kendisi icin daha iyi olacagini soyleyerek yasamistir. Dunyaya ait herseyi reddederek islama hizmet etmeyi secmistir.

Hepimiz hayatimizda bir guntercihler yapmak zorunda kalabiliriz. Iste o zaman Dr. Mustafa Camra'yi da hatirlamaliyiz.. Diger tum islam yucelerinin yaninda..

Allah hepsinden razi olsun.

7/23/2006 10:28:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

yasam sana verilmis bir armagansa,bu armagana karsilik onu yasmaka gerekmezmi? neden insanlar ideolojilere,felsefelere,dinlere,ulkelerine kendine verilmis armagani feda eder? tanri veriyorsa sen onu reddediyorsun. diyorsuki ben dusuncem ugruna bu armagani geri ceviriyorum ve olmekden mutluluk duyuyorum.seni tanri sehit ilan etmiyor.sen oldukden sonra senin gibi dusunenler sana sehit diyor.tanri ne diyor acaba?.. dogmadan oncede ölüydük,yine ölecegiz,yasam sadece ölümden firar..verilen armagana karsilik sizde guzel yasayarak tanriya tesekkur edin..dedi nergis

7/24/2006 01:23:00 am  
Blogger life said...

Nergis cihad farzdır.Ve eğer cihat etmen gerekiyorsa canını düşünmezsin bile.Allah uğrunda biran duraksamadan verirsin ruhunu.Allah takdir ederse ancak seni şehit kılar.

Çamran'ın eşi çok nasipliymiş.

Keşke herkes Çamran gibi olabilse.Herkes olmasa bile şu TC nüfusunun %20 si olsa gene yeter tüm dünyaya.Böyle insanların olduğunu öğrenmek gerçekten umut verici.

Rabbim tüm kullarına hidayet nasip etsin...

7/24/2006 07:57:00 pm  
Blogger birisinin yeri said...

aah, o ikinci eş peşinde koşanlar!

7/24/2006 08:16:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

adam fizikciymis..savasa neden gittigine dair bir cok teori uretebilirim.cok film seyrediyorum heralde..

7/25/2006 01:38:00 am  
Anonymous Anonymous said...

Kainat'ta size teşeküreder. sitenizi takip ediyoruz.

8/03/2006 11:03:00 am  

Post a Comment

<< Home