10 January 2006

Eski Bayramlar..

Askiiiim.. Kasap bicagimi nereye koydun, bulamiyoruum:)

Bugun bloglardaki populer konunun eski bayramlar olacagi kesin:)
Ben de kendi eski bayramlarimi anlatayim bari:P

Cocuklugumda kurban bayramlari yaza tesaduf ediyordu efenim... Cok sevdigim teyzem ve kuzenler de her yaz tatile geldikleri icin benim icin cifte bayram oluyordu:)

Kurbanliklarimiz gunler oncesinden alinir, anneannemin on bahce ile arka bahce arasindaki genis gecis bolumune yerlestirilirlerdi. Korkak (akilli:)) bir cocuk oldugum icin babama kurbanligi sıkı sıkı tutturmadikca gidip de sevmezdim.

Arife gunu kinalarini yakardi anneannem. Bayram gunu arka bahcede, rahmetli dedemin kurban icin ozel yaptirdigi kuyunun basinda kurbanlar kesilir, iki bahce arasindaki ozel bolumde kurulan ozel techizat ile havadaki cengele asilir, yuzulur, bicilir, parcalanir vs.

Cok kucukken kesme islemlerini gormek icin can atan bir cocuktum. Pek oyle hassas bir insan olmayacagim o zamandan belliymis sanirim:) Bize izletmek istemezlerdi ama kuzenimle mutfak camindan olayi takip ederdik.

Biraz daha buyudugumde kurbanin temizlenme asamalarini asistan olarak izlemeye devam ettim. Bu arada kesilen etlerin eve tasinmasi islemlerinde bizzat gorev aldim.

Liseden itibaren kurbanin kesilme bolumu haric her turlu isleminde bizzat rol aldim efenim. Evet itiraf ediyorum kasaplik isinden zevk aliyorum ben:) Et, kan kokusu ve goruntusu midemi bulandirmiyor. Yalniz kanla fazla muhatab olunca biraz dokunuyor, yalan olmasin ama insan bir sure sonra eminim asar o problemi.

Bizim kasap ekibi bellidir; 30 yillik aile dostumuz&komsumuz Z. teyzenin oglu S. abi iki 4 ailenin 4 kurbanligini teker teker kurban etmek ile maratonu acar.

Annem, ben, yine S. abi ve Z. teyzenin gelini A. abla kurbanliklarin derilerini sisirme, yirtmadan yuzme, apandistlerini patlatmadan cikartma, ic organlarini ayirma ve kalan etleri parcalama gorevini yurutur. (Biliyorum ben bu isi ipuclari verdim, uzmani anlar:))

Z. teyzemiz ayrilan parcalari paketler, babacigim da cok isteklidir aslinda goreve istirak etmeye ama genelde deri yuzme isleminden sonra kimsenin ugrasmak istemedigi kafataslari kendisine teslim edilir:) Kafa yuzmek kadar zor bir sey yok kardesim. Bir kafa yuzecegime 10 koyun temizlemeyi tercih ederim:)

Parcalanan etlerin isi bitmemistir tabii. Evde, mutfaga serilen genis ortulerin uzerinde balta ile parcalama islemi devam eder.

Nerde eski bayramlar serzenisimin sebebine gelince; Efenim artik kucukbas almyor bizimkiler! Tam ben profesyonellesmisim, yaslandik, ugrasamiyoruz bahanesiyle buyukbasa gectiler yaa!
Buyukbas deneyimim yok maalesef.

Kurban yuzerken bir tane, bir tane de etleri balta ile parcalarken cekilmis iki fotografim var ki gazetelere: "Cani kadin kurbanlarini nasil parcaladi!" seklinde baslik attiracak kadar fotojenik:P

Bir de kesmeyi ogrenirsem tamamdir bu is:) Teorik olarak isi biliyorum, gozum kapali tarif ederim ama hic pratigim yok:)

Itiraf.com'da bir kac gundur yayinlanan itiraflar arasinda; sinirli bazi babalarin kurban kestikten sonra bir kac ay kuzu gibi olduklari yonunde itiraflar cikiyor. Ben de sinirli bir insanim aslinda, acaba ben de kessem ben de rahatlar miyim:P Butun sinirim, sinir oldugum insanlari kitir kitir dograyamamamdan mi kaynaklaniyor yoksa:) Hak etmeyenler de yok degil yani..

Su dunyada severek yaptigim nadir islerden bir tanesi kasaplik ve isimi ciddiye aliyorum. Tekliflere acigim:) Kariyer gidisatimi gozden gecirsem iyi olacak.



Ahh ahh nerde eski bayramlar... :)


.

4 Comments:

Blogger NeLLy said...

cok komiksin tahin, öldum gulmekten!
suna bak: "Nerde eski bayramlar serzenisimin sebebine gelince; Efenim artik kucukbas almyor bizimkiler!"
insan saniyor ki artik eski samimiyet yok, eski nesesi, eski coskusu, ya da eskiden bizimle olan insanlar yok filan diyeceksin saniyor, sonra diyorsun ki 'artik kucukbas almiyor bizimkiler!' :D

aklinla, kaleminle bin yasa ben baska bisi demiyorum :)

1/18/2006 05:43:00 pm  
Blogger tahin said...

:)
Tesekkurler:) Bilcumle:)

1/19/2006 05:23:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

bugün keşfettim blogunuzu,çok gergin olduğunuz yazılarınızdan belli oluyor.nedir bu hayata insanlara kızgınlık? bir siz doğru diğer insanlar hatalı mı? kendinizi eleştirirken bile öyle bir yere koymuşsunuzki eleştirilemez görüyor benliğiniz. bir üstteki yazınızdaki görüşlerinizle bayram içerikli yazdıklarınız çelişiyor.büyükbaş hayvan alan var alamayan var,hatta kurbanda kesmeyi bırakın kapısına bir kurbanlık et girmeyenler var.Artık bırakın bu kesip biçme işini asıl neden kesipte kendi evlerinde afiyetle yiyip aça açığa dağıtmıyor bu müslüman alemi bunu sorun? çocuk esirgeme kurumuna yaşlılar yurduna vb neden bağışlanmıyor bunu sorun? Allahın yarattığı insan dışındaki tüm varlıklar neden böyle bencilce israf ediliyor bunu sorun? madem bu blokta kendinize doğruları görev edindiniz daha objektif olup tüm hataları sorunları sizce çözümleri dile getirin..ööyle başkalarını oturduğunuz yerden yererek olmaz.önce kendinizi yerin. yani ; çuvaldızı kendinize iğneyi başkasına batırın.

1/21/2006 01:34:00 pm  
Blogger tahin said...

Anonymous,
goruslerin icin tesekkurler.
Muslumanlari yalnizca cevrende gorduklerinle degerlendirmemeni tavsiye ederim. Senin cevrendeki muslumanla benim cevremdeki musluman cok farkli olabilir.

Eger vejeteryan iseniz Turkiye ve dunyadaki et tuketimi konusunda elestirileriniz olmasini anlayabilirim ancak et tuketiyorsaniz bilin ki sofraniza gelen et bir sekilde "kesilen" bir hayvandan geliyor.

Kurbanda kestigi hayvanin etini belki bir kismini dagitip belki dagitmadan evinde tuketen muslumana gelene kadar elestirilmesi gereken cok kisi var diye dusunuyorum.

Kurban bayraminda hayvanlarin katliamindan ve muslumanlarin bencilliginden bahsedenler bu goruntulerden kacmak icin guney ve ege bolgelerindeki, Turkiye'nin belki de en degerli varliklari olan zeytin agaclarinin kesilip yok edilmesi ile insaa edilmis olan yazliklarina ya da yildizli otellerine kaciyorken bayramdan bayrama bir hayvan kurban edenlerin cevreye ve hayvanlara onlardan daha fazla zarar verdigini dusunmuyorum.

1/21/2006 07:21:00 pm  

Post a Comment

<< Home