02 August 2006

Filistin Direnişi




Bastaki ve sondaki konusmalar ile sarkinin tum sozlerinin cevirisi asagida.






ABD Eski Adalet Bakani, Ramsey Clark:



“50 yıldır Filistin'in haklarına tecavüz ediyoruz.




Sanıyorum ki (Filistinliler) şiddete en fazla maruz kalmış olan (halk)...

En azından Irak halkı ile beraber.



(Filistinliler), dünyada şiddete en fazla maruz kalmış olan (halk)

Ve yıllardır bu (durum) devam ediyor.




Hemen hemen her Filistinli kesintisiz taciz/baski, şiddet tehdidi, aşağılanma içinde yaşıyor.

Ve bu durum çok uzun zamandır böyle.”


*****




Terörist kim?

Ben mi teröristim?




Sen benim toprağımı aldığın halde,

Nasıl ben terörist oluyorum?



Terörist kim?

Sensin terorist!




Ben kendi yurdumda yaşarken;

Sen, sahip olduğum herşeyimi aldın.

Atalarımızı öldürdüğün gibi bizi öldürüyorsun.



Hukuki yollara mı başvurmamı istiyorsun?

Ne için?




Sen hem görgü tanığısın, hem avukatsın, hem hakimsin.

Eğer hakim sensen, ben ölüm cezası alacağım.



Bizim azınlık olmamızı mı istiyorsun?

Mezarlıktaki çoğunluğa bir son vermemiz için mi?

Rüyanda görürsün!



Sen demokrasi misin?

Daha çok Nazilere benziyor (sistemin) !



Senin Arap ruhuna yaptığın sayısız tecavüzlerin

Sonunda bir meyve vermiş!




Senin çocuğunu doğurmuş!


İsmi; intihar bombacısı!



Sen şimdi O'na terörist mi diyorsun?



Bana saldırıyorsun ama hala ağlıyorsun.

Sana; bana saldıranın sen olduğunu hatırlattığımda,

Beni susturuyor ve vuruyorsun.




{İsrail}:

“Ama küçük çocukların taş atmasına izin veriyorsunuz!”

“Onları evde tutacak anne babaları yok mu?”



NE?!




Onların anne babalarını, evlerimizin yıkıntıları altına gömdüğünü unutmuş olmalısın.


Şimdi acım bu kadar büyüdüğünde,

Sen bana terörist diyorsun?!

Terörist kim?

Ben mi teröristim?!


Sen benim toprağımı aldığında,

Ben nasıl terörist oluyorum?



Terörist kim?

Terörist sensin!



Sahip olduğum herşeyi aldın,

Ben kendi yurdumda yaşarken.



Neden terörist?

Kanım sakin akmadığı için mi?


Kanım kaynıyor!

Çünkü başımı, yurdum için dik tutuyorum.


Sevdiklerimi öldürdün.

Şimdi tek başımayım.



Annem babam topraklarından sürüldü,

Ancak ben bağırmaya aynen devam edeceğim.



Ben barışa karşı değilim,

Barış bana karşı.



Beni yok edecek,

Kültürümü silip götürecek.



Sen bizim sesimizi dinlemiyorsun,

Bizi susturuyor ve haysiyetimizi kırıyorsun.

Kimsin sen bu arada?

Ve ne ara ''yönetici'' oldun?!



Bak bakalım, kaç kişiyi öldürdün,

Ve kaç öksüz-yetim bıraktın ortada.



Annelerimiz ağlıyor,

Babalarımız büyük acı içinde.

Topraklarımız yok oluyor.



Sana kim olduğunu söyleyeceğim!



Sen şımarıkça büyüdün,

Biz fakirlik içinde.


Kim özgürlük içinde büyüdü,

Kim hapsedilmiş sınırlar içinde büyüdü?



Biz özgürlüğümüz için savaşıyoruz,

Fakat sen bunu suç ilan ediyorsun!



Terörist sensin!

Terörist diye çağır beni!



Terörist kim?

Ben mi teröristim?!

Ben nasıl terörist oluyorum,

Sen benim toprağımı aldığın zaman?!




Terörist kim?

Sensin terörist!


Sahip olduğum herşeyi aldın,

Yurdumda yaşarken ben.






Terörist olmaya ne zaman son vereceğim?!

Sen bir yanağıma vurduğunda, öbür yanağımı da çevirdiğim zaman mı?


Bana zarar verenlere teşekkür etmemi nasıl beklersin benden?!




Bak sana ne söyleyeceğim,

Bana, benim nasıl olmamı istediğini söyle.



Ellerim bağlı önünde diz çökmemi,

Gözlerim yerde,

Etrafımda cesetler,

Evler yıkılmış,

Aileler topraklarından sürülüp atılmış,

Çocuklarımız öksüz-yetim kalmış,

Özgürlüğümüz zincirlenmiş.



Sen zulmediyorsun,

Öldürüyorsun,

Biz gömüyoruz.




Sabırlı olmaya devam edeceğiz,

Acımızı bastıracağız,

Daha önemlisi, sen kendini güvende hissedeceksin,

Sen keyfine bak ve tüm acıyı bize devret.



Görüyorsun, kanımız aynı köpeklerinkisi gibi,



O KADAR BİLE DEĞİL!



Köpekler öldüğü zaman acınır onlara,

Oysa bizim kanımız köpek kanı kadar bile değerli değil.



Hayır, benim kanım değerli,

Ve kendimi savunmaya devam edeceğim.

Sen beni terörist diye adlandırsan da.



*****



Onlar benim zeytin ağaçlarımdı Ali, ordakiler...

Bütün bu alan zeytin ağacı dolu idi.

Tüm alan..




Bak, Bak ne yaptılar tüm bu ağaçlara.

Geldiler ve tüm ağaçları söküp attılar.



Öyle bir ağaç 200 yaşında.

200 sene biz o zeytinlerle hayatımızı sürdürdük.

Geldiler ve hepsini yok ettiler.



"Moon Erhabo"


("Terörist Kim")


Şarkıyı söyleyen: Filistinli DAM (Kan) Grubu.




tahin

7 Comments:

Blogger Bâd-ı Sabâ said...

Merhaba Tahin,

Bahsettiğin video görünmüyor, sayfa bem beyaz, tabi yazılar görünmekte.

Google.Video zaman zaman böyle aksilikler yapıyor, belki de benim bağlı olduğum internet hattında problemler vardır.

Bir dahaki sefere denk gelirse, videoyu izlemek isterim.

***

Parçanın sözleri düşündürücü, söylemek isteyip kelimeleri cümleye dökemediğimiz ifadeler.

Hep şu korku, alay edilmek!

Birileri susmuyor; gülünç olmaktan, aykırı olmaktan korkmuyorlar..

***

Posta İçeriğindeki Videonun URL'si

http://video.google.com/googleplayer.swf?
docId=-3274562093013767184&hl=en

8/02/2006 10:02:00 pm  
Blogger Bâd-ı Sabâ said...

Şuan izliyorum, bağlantı kuruldu..

Görüntünün kesik kesik gelmesinden şikayetci olanlar, Play/Oynat dedikten sonra Pause/Durakla yapsınlar, böylelikle Wİndows dosyayı yüklemeyi sürdürür.

Bir süre sonra yeniden Play/Oynat dediğinizde, kesinti olmadığını göreceksiniz.

8/02/2006 10:21:00 pm  
Blogger tahin said...

Aciklamalar icin tesekkurler Kazım.

Ben gorebiliyorum videoyu ama umarim sizler de gorebiliyorsunuzdur.

Alternatif olarak Gunesli Gunler'in sayfasindan da izlenebilir.

8/02/2006 11:02:00 pm  
Blogger ERDIL said...

Sevgili Tahin videoyu izledim.Altinda ki yaziyi da okudum.Icimiz kan agliyor o kadar.
Gelelim hakikatlere.Bu günkü iletisim sys.temi Dünyanin en ücrasina kadar bilgi veriyor.Bu vahseti bütün Dünya seyrediyor.
Bu artik insani bir durdan cikmistir.Hakikatler cok aci ama bundan sonrayi görmek zor degil.Lübnan da tas üstüne tas kalmiyacaktir.Oradakiler icin ilk cag yasami baslamistir.Filistin bu arada yok edilecektir.Ve edilmistir bile.Bu dahada vahim olacaktir.Bu buzdaginin görünen tarafi gözler yavas yavas alistiriliyor.Bu gün Berlin meclisi o bölgelerden gelicek mültecileri almama karari aldi nedeni.Burada cok yahudi kökenli insanlarin yasadigi.Belki geleceklerin arasina teoristler sizabilirmis bu oy birligi ile alinmis bir karar bimem anlatabildimmi.Unutulan tek bir sey var oda Ilahi kuvvetin atacagi tokattir.Bu dünyada yapilan bütün kötülüklerin hesabi önce burada cekilir.Bunu zaman bize gösterecektir.Insan bir kere ölür.Bin kerede öldürülür.Tarih hep bunlarla doludur.Insallah bizler de onlar gibi göc ederken yüzümüzün seklini,nurunu kaybetmeden gidelim.
Saygilarla.

8/03/2006 12:38:00 pm  
Blogger birisinin yeri said...

sevgili tahin..bu konularda hassas olduğunu bilirim...iyi ki koydun bunu siteye..bir kaç ay önce ben de izlemiştim...ancak siteye girmemiştim..ellerine sağlık..

8/03/2006 03:05:00 pm  
Blogger Suat Saygın said...

Erdil Bey'in soylediklerine katiliyorum. Mazlumlarin cigliklari bir noktaya gelince ars titrermis. Sanirim o an cok yaklasti. Bu arada bizler ne yapabiliyoruz, o ayri konu.

8/03/2006 11:35:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

merhaba tahin
Benim yazılarıma link koymuşsun.
Seninle tanışmak konuşmak isterim.
Betül Yamaner
betty_akansel@hotmail.com

8/05/2006 10:05:00 pm  

Post a Comment

<< Home