12 January 2006

Gerry ve The Island!

Gerry ve The Island son izledigim iki film.
Once begendigimden baslayalim, The Island:
Insan klonlamanin muhtemel sonuclari uzerine kurulmus bir oyku. Efektler guzel, konu guzel, islenis guzel... Izlemezseniz bir sey kacirmis olmazsiniz ama izlerseniz de "niye izledim?!" diye uzulmezsiniz.

Konuyu cok da anlatmak istemiyorum cunku sanirim henuz Turkiye'de gosterime girmedi. Sahsen ben bir filmi izlemeden once hakkinda yazilmis yorumlari okumayi pek sevmiyorum.

Bir kac guzel gonderme vardi filmdi;

God Syndrome: Kisinin bir eylemin gerceklesmesinde araci/vesile oldugunu unutup; kendisini eylemin bizzat olusum kaynagi sanmasi durumu. Ozellikle doktorlarda cok gorulen bir durum. Sifayi verenin Allah (c.c) oldugu unutuldugunda nefs bizzat kendisini "yaratici" sanmaya kalkisabiliyor.

Aslinda God Syndrome her insanda var olan bir duygu. Nefs terbiye edilmedikce kendi varligini bizzat kendinden var saniyor. "Inaniyorum" diyenler de dahi varolan bir sendrom... Her kullandigimiz "keske" bu sendromun bir disavurumu.

Filmde de DNA'lerden insan kopyalayanlarin kendilerini o kopyalarin "yaraticisi" sanmalari, kopyalar uzerinde yasama/yok etme haklari oldugunu da sanmalarina sebep oluyor. Oysa ki sadece bir arac/vesile olduklarini, asil hukum verenin Allah (c.c) oldugunu unutuyorlar.

Diger bir gonderme, Hitler'in gaz odalarina idi. Az biraz tarih bilgisi olanlarin gozunden kacmayacak kadar barizdi:)

"Daha az insan" olduklari gerekcesi ile diger kabileyi katleden, kalanlari damgalayan Afrikali bir kabile uyesi ile, "daha az insan" olduklari gerekcesi ile klonlari damgalayan ve yok eden Amerikali bilim adaminin ozunde ayni barbarligi gosterdiklerinin vurgulanmasi da guzeldi. Insanoglunun ozunde ortak duygu, dusunce ve egilimler var. Mesele bu ozelliklerimizin kotu olanlarini ne kadar torpuleyebildigimiz.

Yani, "ben sana vali olmazsin demedim, adam olmazsin dedim" meselesi..

Gerry'i de yazmak istiyordum ama orda burda (bloglarda:)) dolasirken vakit gecti. En kisa zamanda Matt Damon ve Casey Affleck'in oynadigi filmin de yorumunu yapacagim inshallah.



.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home