12 June 2006

Yurdum Almanı!



Az sonra okuyacaklariniz sizde kosarak olay yerinden uzaklasma hissine sebebiyet verebilir. Sorumluluk kabul edilmez :)



Universitede iken kaldigim ogrenci yurdunda bir kac yaz yabanci ogrenciler misafir edilmisti. Alman, Fransiz, vb. gibi kimliklere sahip olan bu arkadaslar kendilerine tahsis edilen zemin katta ikamet ederlerdi.



Bir gun, sabahin erken saatinde (6.30-7 gibiydi sanirim) bir seyler almak icin kantine giderken, merdivenlerden indigimde (hatirladigim kadariyla) Alman kizlardan birisine rastladim. Elinde tuvalet kagidi, her katta koridor basinda olan tuvaletlere dogru yuruyordu. Her katta ortalama 100 ogrenci kalir ve toplamda 6 kabinden olusan tuvaletler kullanilir.



Kantinden donuste Alman kizimiz da tuvaletten cikmis, koridorda odasina dogru ilerliyordu. Ancak tam olarak ilk anda anlayamasam da durumda bir gariplik seziyordum. Diger zamanlarda bu goruntuye eslik eden "bir sey" o anda yoktu..



Terlik sesi!



Bir kac saniye icinde farkina vardim ki, sabahin o erken saatinde, o sessizlik icinde bir ayakkabi ya da bir terlik sesinin koridorda yankilaniyor olmasi gerekirdi ancak kizimiz sessiz sakin yuruyordu.



Tabii bir anda gozlerimi daha once farketmedigim ayaklarina cevirdim. Her adim atisinda kaldirdigi ciplak ayaklarinin alti simsiyah idi. Ve bu kizcagizin az once 100 kisinin kullandigi alaturka tuvaletlerimize dogru yine bu sekilde, ciplak ayak yurudugunu hatirlayinca olay yerinden kosarak uzaklastim :)



Bu kadari, benim gibi hem rahat bir yapiya sahip olan, hem de yillarca toplu yasam surmus ve pek cok kosulu rahatca kabullenebilen bir insan icin bile fazlaydi :)






Bu ayaklar cok bile temiz :)



Foto Kaynak


tahin

5 Comments:

Blogger cenkunal said...

Gerçekten eiğrençmiş.
Nasıl düşünmez ki böyle bir şeyi.
Gerçi zamanında kralları da bilmiyordu bu işleri bu Batılıların ama,medeni olmak kolay değilmiş demek.

6/12/2006 10:15:00 pm  
Blogger Suat Saygın said...

Kizda mide yokmus anlasilan. Cenk haklisin, yanilmiyorsam Fransa'daki Elysse sarayinda tuvalet yokmus.

6/12/2006 10:24:00 pm  
Blogger Hayâl said...

Sabah sabah yapılır mıydı bu bana.:s Böğğğğğğ.Yemyeşil oldum. Midemmmmmm...

6/13/2006 07:57:00 am  
Blogger Unknown said...

Çok kötü bir şey gerçekten demek ki birileri terliklerini çaldı yada çok uykuluydu başka açıklama gelmiyor insanın aklına :((

6/13/2006 11:25:00 pm  
Blogger tahin said...

Cenk Unal ve Suat; Kesinlikle igrenc bir durum, haklisiniz. Avrupalilar genel temizlikte oldukca ilerideler. Sokaklarin temizligi, toplu alanlarin temizligi vb. Haklarini yiyemem kesinlikle. Ancak kisisel temizlikte cok cok gerideler. Turkiye ise kisisel temizlikte dunyada 1 numara. Oylesine soylemiyorum, gordugumuz gorecegimiz en temiz millet biziz. Evimiz ve kisisel temizligimiz acisindan. Ancak bizler de bu temizlik anlayisini ne yazik ki evimizden disariya tasiyamiyoruz. Her iki grubun birlesiminden ortaya tertemiz bir toplum cikar:))

Ozur dilerim hayal:)

xprodoksit, maalesef dusunmeye calistigin gibi degil:) Kizcagiz halinden hic sikayetci gorunmuyordu:)

6/14/2006 02:23:00 am  

Post a Comment

<< Home