05 August 2006

Oylesine bir gun...



Saat sabah 05.50










Londra yolcusu kalmasin..







Independant gazetesinin manseti idi. Ortadogu'da acil bir ateskese evet diyenler ve hayir diyenler. Tum dunya 3 ulkenin keyfine seyir. Kendi halki bile Tony Blair'den sikayetci aslinda ya. Ingilizler ateskes taraftari, karsit olan Tony ve şürekası.




Is yerindeki arkadaslardan birisinin bisikleti. Normalde bisikletle otobus ya da metroyu kullanamiyorsunuz. Ancak bu katlanabilir bisikletler mustesna. Canta gibi elinizde tasiyabiliyorsunuz.



Ingiltere'de bisiklet, ulasim icin cok kullaniliyor. Bizim ulkemizde hep sikayet edilir, "Avrupa'da her yerde bisiklet kullaniliyor, niye ulkemizde yok" diye. Istanbul'un 7 tepesinde nasil bisiklet kullansin insanlar:) Londra dumduz. Bir kac ufak tepecik disinda.. Tabii burada bisiklet kullanmak da kolay oluyor. Daglik, tepelik olsaydi bisikletin bu kadar yaygin olarak kullanilacagini sanmiyorum.






Benim olamdigim bir gun, sirketin dogumgunu kutlanmis. Tum calisanlara ufak bir kek ve bir sise sampanya. O gun olmadigima sevinirken, bolum sefi elinde bir sise sampanya ile cikageldi. Ben daha agzimi acamadan, "Herkes aldi, bir sen kaldin" diye masama koydu. Ben, istemedigimi soylerken arkadas atildi; "Bir arkadasina hediye edersin, mesela bana." "E iyi peki" dedim, masada kaldi. Sonra da arkadas kendi kendine hediye etti, heba olmasin diyerek. Cope atacaktim aslinda ama gec kaldim.





Busy..busy..busy.. Coca Cola yeni bir cola cesidi cikarmis. "Zero" isimli. Sifir seker. Diet koladaki kanserojen maddelerin ortaya cikmasindan sonra satislari dustu herhalde. Tanitim sebebiyle etrafta dagitiyorlardi. Denedim, begenmedim.





32 dereceyi de gordu Londra. Nem sebebiyle 40 derece falan hissediliyordu sanirim sicaklik. Otobuslerin icinin 47 dereceye kadar yukseldigini soylemislerdi. Sicak havaya aliskin olmadiklari icin, otobus, metro.. (sehirlerarasi trenler haric) hic bir toplu tasimda klima yok. Neyse ki havalar yavastan serinlemeye basladi. Ne demisler, Agustos'un yarisi yaz, yarisi kis..






Hep, bir yerlere yolculuk...






Cuma aksami, 19.00 civari. Victoria Station. Hafta sonunu Londra disinda gecirmek isteyenler, ailelerini ziyaret etmek isteyenler, hafta sonu tatiline kacanlar..





Bu ayakkabilar 10 gundur sokakta. Sahibi cope atmak yerine getirip kaldirimin ortasina atmisti. 10 gundur dokunan cikmadi. Birisinin ucu yirtilmis ama kimbilir o halde bile, dunyanin baska koselerinde, ne kadar cok kisinin ihtiyaci var. Israf.. israf.. Muthis bir israf var.



Ayakkabilar bana, Osmanli doneminde, Osmanli topraklarinda zekat verecek kimsenin bulunmadigini anlatan hikayeleri hatirlatti. Internette de dolasan bir hikaye vardi, Istanbul'da, zekat verecek kimseyi bulamayan bir kisi, meydandaki cinar agacina asar zekatini. Ihtiyaci olan gelip alsin diye. 3 ay kimse dokunmaz.


Herseyin oldugu gibi, devletlerin ve saltanin da bir sonu var. Elbet bir gun batinin da saltanati sona erecek.





tahin

11 Comments:

Blogger birisinin yeri said...

yaşamdan kesitler. produced by tahin from england....
2006 -copyright....
*diet kola burada hala içiliyor...yani kimsenin haberi yok mu bundan ?
sağlık bakanlığı niye satışlarını yasaklamıyor türkiye'de annamadım ??
*haberlerde duydum, ingiltere galiba tarihinin en sıcak günlerini yaşıyormuşş...doğruymuş...
*maalesef orada sahipsiz ayakkabıyı ait olmadığı yerden kimse almıyor, burada sahipli ayakkabıyı ait olduğu yerden alıp gidiyorlar..
ama böyle gelmiş böyle gitmeyecek...
dediğin gibi batının saltanatı yıkılıp gözümüz açıldığında umarım herşey aslına rüc'u edecek..:)
eskisi gibi olacak...

8/06/2006 05:35:00 am  
Blogger rosygarden said...

Tahincim,
Çok güzel resimler... Ordaki hayattan canlı gibi kareler...Paylaştığın için saol...Devamını bekliyoruz...

8/06/2006 11:04:00 am  
Blogger İbn-i Sina said...

tahin,
şu resimlerine bayılıyorum, profesyönel bir fotoğrafcı olmalısın sen!...
ayy ingiltere türkiye sıcaktan kavrulsun, burda ise yağmurlu günler, burda kış başladı anlaşılan :)

8/06/2006 11:09:00 am  
Blogger ERDIL said...

Tahin kardes Resimler cok güzel .Dedigin gibi öylesine.Berlin de ondan farkli degil bir bosaliyor bir doluyor.
Burada da havalar 10 derece geriledi yagmur da yaginca sokaga cikmaya basladik ben motor turu bile yaptim.Dedigin Kola'yi alisveris merkezlerinde dagittilar soguk oldugu icin hosuma da gitti belki soguklugundan dolayi.Ayakkabi meselesine gelince biz de bu adet halen mevcut.Tek sarti ölmen lazim o zaman kapiya diziyorlar.Eski bir hiristiyan adedi gibime geliyor.Osmanli dan kalma bir de ben bir hikaye anlatayim.Ben bu adedi halen uyguluyorum.Misafir'in kaldigi odada bir kase vardir.Ici para doludur.Eger o kisinin paraya ihtiyaci olursa oradan alir.Tabii
eksilen para hemen tamamlanir.Eh eski bir adet.Bende sevdim, bu isi.
Umut yasamin tek gidasi.
Kal saglicakla iyi pazarlar.

8/06/2006 12:44:00 pm  
Blogger tahin said...

Sevgili baver, aspartame var diet kolada.Kanserojen madde oldugu aciklandi. Turkiye'dekiler de biliyordur kesin. Hic bir yerde satisi yasak degil, cunku henuz diet kolanin icindeki aspartame'in insan icin zararli oldugu ya da ne kadar zararli oldugu bilimsel olarak ispatlanmadi sanirim.. O kadarcik aspartamedan bisi olmaz diyerek iciyorlar iste:)

32 derece, aksam 7 civarinin sicakligi idi bu arada.Gun icinde kac oldu kimbilir.. 1920'den bu yana en sicak gunlermis sanirim. Buzullar eriyecek bu gidisle:(

Yikilacak inshallah..

Tesekkurler rosygarden. Inshallah diyorum ben de.

Sevgili ibn-i sina; yaz-kis yaz olan bir yere yerlesmek istiyorum ben:)

Erdil baba,misafir odasindaki adet cok hosuma gitti:) Mashallah.

Kola sekersiz geldi bana, dogal olarak:) O yuzden sevmedim saniyorum ki.Ben cok tatli olan seyleri seviyorum cunku.

Burada da olenlerin esyalari 2.el esya satan yardim kuruluslarina devredilir. Orada da vardir belki bu adet.

Sana da hayirli pazarlar:)

8/06/2006 04:24:00 pm  
Blogger Suat Saygın said...

Ankara da cok sicak, bayilacagim herhalde. Allahtan sabah ve aksamlari serin oluyor. Nem de yok tabii. Trabzon'da iken gunde uc kez kiyafet degistirirdim.
Aslinda sicaklara alismak lazim, bakalim obur tarafta nasil dayanacagiz (Allah korusun) :p

8/06/2006 08:48:00 pm  
Blogger tahin said...

Sorma suat kardesim.. Allah, iki cihanda da atesten/cehennem hayatindan korusun.

8/06/2006 09:47:00 pm  
Blogger berra said...

Öncelikle bu güzel fotoğraflar için teşekkürler tahin.Aspartam konusu geçince dahil olmak istedim.Ne de olsa benim konum:) Türkiye'de aspartam yasak değil.Sadece kolada değil bir çok gıdada kullanılabiliyor.Genellikle yanlış hatırlamıyorsam 600 mg/kg'a (tembellik işte.Açıp bakmak zoruma gitti:) kadar kullanımına izin veriliyor.İngiltere'de yasak olduğunu ben de duymuştum.Ama ülke mevzuatları arasında farklı uygulamalar oluyor.Neyse fazla uzatmaya gerek yok.Merak eden varsa diye yazdım...

8/07/2006 06:51:00 am  
Blogger tahin said...

Tesekurler berra,
aspartam kanser yapiyor diye aciklandi ama insanoglunun o kadar yuksek dozda aspartami kola icerek falan alamayacagi da yaziyor, internette tabii:)

Ingiltere'de henuz yasaklanmadi bildigim adariyla ama 2005'in sonunda parlamentoya yasaklanmasi icin basvuru yapilmisti.

8/07/2006 07:35:00 pm  
Blogger birisinin yeri said...

tahin, merhaba..bana ya da Erdil Baba'ya mail atar mısın ?
Mail adresin lazım...bir konuyla ilgili olarak..:)

8/07/2006 09:56:00 pm  
Blogger birisinin yeri said...

saol :)

8/07/2006 11:39:00 pm  

Post a Comment

<< Home