04 September 2006

Steve Irwin


Dun aksam televizyonda, The Crocodile Hunter/Timsah Avcisi olarak bilinen belgesel programini izliyordum. (Evet televole yerine gercekten belgeselizleyengillerdenim:)) Avustralya'li Steve Irwin, 9 yasinda timsahlarla oynamaya baslamis bir dogasever. Australia Zoo'nun sahibi.



Sanirim programlari Turkiye'de de gosteriliyor. (Televole yerine gercekten begeselizleyengiller bilir:)) Dunyanin cesitli yerlerindeki timsahlari ozel tekniklerle yakalayarak tedaviye ihtiyaclari varsa tedavi ediyor, saglikli kosullara ihtiyaci varsa onlara uygun yerler insaa ediyor, dogal ortamlari, yasam kosullari ile ilgileniyor...



Dun aksam programi izlerken uzun uzun dusundum. Guzel isler yapan tum insanlar icin oldugu gibi onun icin de; "Keske musluman olsa, musluman olarak vefat etse ve yaptigi bu guzel islerin sevabini alsa" diye icimden gecirdim. Eger kendisine bir sey olur da ölürse, cok kimsenin yanina yaklasmaya korktugu bu vahsi timsahlarla kim ilgilenecek, acaba ölümü bir gun bu timsahlardan birisinin disleri arasinda mi olacak.. diye dertlendim.



Musluman olmadan ölse bile, Peygamber Efendimiz'in halasini azad eden Ebu Leheb'in bile sirf bu hareketinden dolayi cehennemde hararetinin belirli bir sure icin azaltildigini hatirladim. Insanoglunun emrine verilmis ancak surekli zulme ugrayan hayvanlara sefkat gosteren Steve de bu cabalarini karsiliksiz birakmayacak bir Rahmet'in kulu sonucta... Derdini soyleyecek dili olmayan, ne kadar vahsi olsalar da insanoglunun zekasi ve ne yazik ki merhametsizligi karsisinda savunmasiz kalan hayvanlarin derdine kosan birisinin olmasi Rahmet'in bir tecellisi degil mi?



Steve icin biraz huzunlu cokca umutlu dusuncelerle kapattik dun geceyi. Bugun haberlerde, Steve Irwin'in öldüğünü öğrendim:( Onun hakkinda dusunduklerimden 4-5 saat sonra kadar ölmüş.



Avustralya aciklarinda, bu sefer denizlerin ölümcül hayvanlari uzerine hazirladigi belgesel cekimleri sirasinda, bir vantuza cok fazla yaklasmis. Hayvanin tam uzerinde iken, vantuzun ignesini gogsune saplamasi sonucu hayatini kaybetmis..



Su testisi su yolunda kirilir demisler. Topragi bol olsun. Timsahlar bu sefer timsah gozyaslari dokmeyecekler, sanirim gercekten aglayacaklar.



Bu gibi durumlarda abdala malum olur derler. Zaman zaman da aptala malum oluyor iste.




8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kusura bakma Tahin konu ile uzaktan yakından alakası yok ama sana başka biyerden ulaşamayacaktım galiba

sağdaki linklerden http://www.schens.com/
sitesine girdim Allah razı olsun çok güzel bir site hazırlanmış mail grubuna üye oldum ancak bana gelen mailleri okuyamıyorum...ilgilenirsen sevinirim

Tekrar özür dilerim kusura bakmayın

: )

Konu ben yokmuşum gibi devam edebilir...

selametle

Anarshi

9/04/2006 08:39:00 pm  
Blogger tahin said...

:)
Hemen ilgileniyorum:)
Ne zaman uye oldun? Uyelik icin onay gerekiyor. Belki editor su ara mesgulse, onaylayamamistir mail adresini.

hennamhendi@yahoo.co.uk adresime mailini yazarsan, editore hatirlatma yaparim.

9/04/2006 08:42:00 pm  
Blogger birisinin yeri said...

tahin okurken giriş kısmı gayet normal gidiyordu...senin aklından geçenler, 4-5 saat sonra olanlar..
şaşırdım hem de çok...
aslında senin adına sevindim..yani karışık işler..kafam da karıştı yine :))

9/04/2006 11:09:00 pm  
Blogger tahin said...

:)
Olur bazen boyle seyler. Dedim ya, hep abdala malum olur, bu sefer aptala malum oldu.

Bir de Alev Sezer'in vefat ettigi zamana ait bir anim var. Bir gun de onu anlatirim inshallah.

9/04/2006 11:39:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Çok üzüldüm dün haberi okuyunca. Üstelik sana dünkü yorumumu yazmadan önce yahoo'da okumuştum bu haberi.
Aslında dünyada bu kadar aç insanoğlu varken hayvanlara ilgi göstermek bazı insanlara saçma gelebilir. Ben de önceden öyle düşünüyordum. Ama şimdi hayır. Çünkü herkes elinden ne geliyorsa onu yapmalı. Şimdi tam olarak hatırlayamıyorum ama Peygamber Efendimiz bir işi tam olarak beceremesek bile, yapabileceğimiz kadarını yapmamız gerektiğini buyurmuş. Bu yüzden insanlara yardım edemiyorsak, yardım edecek başka canlılar bulabiliriz diye düşünüyorum.
Allah tabi ki Steve'in yaptıklarının mükafatını verecektir.
Dediğin gibi, toprağı bol olsun.
Selamlar.
EBRU

9/05/2006 07:21:00 am  
Anonymous Anonymous said...

ay ben birkaç kez seyretmiştim ve öldüğünü duyunca çok üzüldüm :(
Rabbim yaptıklarını mükafatsız bırakmayacaktır çünkü onun rahmeti sonsuz inşallah son nefesini imanlı vermiştir. mekanı cennet olsun.

9/05/2006 08:18:00 am  
Blogger ERDIL said...

Tahin kardes Hayvanlar Alemi Tv,sinde kendisinin hazirladigi bir cok diziyi seyretmistim.Vefatina bayagi üzüldüm.Yasamla ölüm böyle iste.Eger her ikisi de bizler icin.Mühüm olan onu anliyamak yasarken bir ölü gibi yasamamak.
Saygilar.

9/05/2006 10:12:00 am  
Blogger tahin said...

Sevgili Ebru,
soylediginde haklisin. Yardima muhtac hangi canliyi gorursek gorelim, o anda imkan varsa yardim etmek lazim. Yoksa sirf insan degil diye gormezden gelip gecmek dogru degil. Cunku burasi cennet degil dunya ve hic bir zaman insanlarin da, diger canlilarin da yasami mukemmel olmayacak. Bu durumda hic bir zaman insanlarin disindaki canlilarla ilgilenmememiz lazim. Bu bir nevi is bolumu sonucta. Birilerinin de hayvanlarla ilgilenmesi lazim.

Sevgili gulce,
inshallah.

Sevgili Erdil baba,
haklisin. Yasam da, olum de bizler icin. Hepsinin hayirlisi..

9/05/2006 02:58:00 pm  

Post a Comment

<< Home