21 August 2006

Mefta Olmus Fotolar..

Pazar gunu gittigimiz baska bir kasabada cok guzel fotograflar cekmistim. Aksam eve geldigimizde, her zamanki kablo ile bilgisayara bagladim makinayi ve bir kac denemeye ragmen once makinayi taniyamadi, sonrasinda da hata vererek tum resimlerin "okunamayan dosya" formatina donusmesine sebep oldu.



Fotograf makinasina format atmak zorunda kaldik. Resimlerin de hepsi gitti tabii:( Uzucu bir durum. Teknik olarak buna neyin sebep oldugunu esim cozdu. Fotograf makinasi ile, bir ayrinti haric, tipa tip ayni baska bir kabloyu, makinanin kablosu diye baglamisim bilgisayara. O kablo henuz cuma gunu geldigi icin, ben de dun gece olay anina kadar o kablonun fotograf makinasinin kablosuna benzerliginden habersiz oldugum icin hic farkina varmadan, el ve goz aliskanligi hesabi kullanmaya kalkismisim...



Neyse, giden giti.. Ölmüşle Olmuşa çare yok...






Gunun ilk isiklari..



Cumartesi gunu bizi araba ile metro duragina birakan iki Hintli arkadasla konusurken, konu Hintlilerin ne kadar kotu araba kullandiklarindan acildi. Her ikisi de Hindistan'da kesinlikle araba kullanamadiklarindan, trafige cikmaya bile korktuklarindan bahsedip dunyanin en kotu soforlerinin Hintli soforler oldugunu soyledi. Bizim Turkiye'nin de maalesef hic geri kalmadigini soyledik. Kimsenin kurallara uymadigini, kafasina gore araba kullandigini soyledigimde; arkadas, "Siz de yine uyulmasa da kural var, Hindistan'da o da yok" dedi:)



Ladybird de Londra'ya donunce, "canim trafigim" diye kendisini Ingilistan trafigine atti:)






Bu da artistik bir calisma olarak kisisel blog tarihime gecsin:)




Dirilis..







Yagmur






Yagmurdan Sonra








Ingiltere'den disariya yapilan ucuslarda, sıkılaştırılmış bagaj kontrolu sebebiyle hala uzun kuyruklar olusuyor. Bu uyariyi pek cok metro istasyonuna koymuslar. "Bagaj kontrolu icin fazladan zaman ayirin" diye uyariyorlar. Ben zaten, aileden genetik olarak devraldigim, gidecegim yere gec kalmamak icin cok onceden olay mahallinde olmak gibi bir ozellige sahibim. Sabah 7'de olan ucagim icin geceden havaalana gidip, orada sabahlamis insanim.. Herhalde artik 3 gun oncesinden havaalanina kamp kurarim:)



Bizim ailenin (anne tarafimin) 2'de kalkacak otobus icin 1'de garajda olmak gibi (garaj evin bir kac yuz metre ilerisinde!) ozellikleri vardir. 10'da otogardan kalkacak otobus icin, 9'da Besiktas'tan kalkan servise binmem yeterli iken, illa ki 7 servisine binerdim! 2 saat oncesinden otogarda olmazsam icim rahat etmezdi:)



Ladybird'le birlikte bir yere gidecegimizde zavallinin burnundan getiriyorum burada:) Eger beni gidecegim yere o birakacaksa ya da benimle gelecekse, varacagimiz yere varana kadar canina okuyorum:P Gunler oncesinden telefonda basliyor iskence onun icin:) 11'deki randevu icin, 15-20 dakikalik yola ragmen 9.30'da evden cikariyorum onu:) Zaten 9.30'dan sonrasi onun adina dayanilmaz iskenceye donusuyor:P Isin en guzel kismi Ladybird'un kizi da ayni benim gibi bu acidan:)) Zavalli ladybird:) Hem kizindan, hem arkadasindan cekiyor:))




Bu ozelligimizle dalga gecenler (bkz. ladybird ve digerleri:)), bugune kadar randevumuz olan kimseleri bekletmedigimizi, randevularimizi kacirmadigimizi da (elhamdulillah) eklemek istiyorum yalniz:) Avrupalilar'a bile bu konuda trip atiyorum gec kaldiklarinda...Kim demis Turkler "punctual", dakik degil diye:) Obsesif Kompulsif olunabilinir, ne var yani bunda:P Biz boyle mutluyuz:)





Brixton, guney Londra, metro duragi onunde imza toplayan, dergi&gazete satisi yapan Ingiliz Solcular. Irak, Filistin, Lubnan.. gibi emperyalist guclerin saldirilarina maruz kalmis bolge insaninin savunuculari... ABD, Avrupali solculardan cok sikayetci. Avrupa devletlerinin kulagini cekiyor arada, "solculariniza cok hak taniyorsunuz, sesleri cok cikiyor, ozellikle ortadogu olaylarinda muslumanlarla isbirligi yapiyorlar" diye.


Sevgili a-be-de, sen anlamazsin boyle islerden. Insanlik, hak, hukuk, kultur, miras, deger... Bir gun sen de ogrenirsin inshallah..





tahin

8 Comments:

Blogger ERDIL said...

Tahin kardes hic merak etme ayni hatayi bende yaptim.Bu pazar kendi kendime cökerttim bütün Bilgi sayari.Allah dan dosyalari kurtarabildim.Gene de resimlerin harika.
Saygilarla.

8/21/2006 02:45:00 pm  
Blogger tahin said...

Sagolasin Erdil baba,
cok cok gecmis olsun..

8/21/2006 05:05:00 pm  
Blogger cenkunal said...

Fotolar güzeldi.
:-)

8/21/2006 10:58:00 pm  
Blogger ladybird said...

Us uste 2 ucak kacirmis biri olarak :P Tr'den gelmeden 1 gun once annem ve babam beni Londra'dan en az 5 kere arayip "kizim havaalanina erken git, yoksa gene ucagi kacirirsin" dediler..

Ucagin kacmasina bir cok insan sinir olabilir ancak benim icin cok mutlu edici bir olaydi:)

Ben de rahat bir insanim ama randevularima hic gec kalmiyorum tahin hanimcigim:P kizima ayak uyduruyorum artik ne yapayim :)

Bir keresinde otobus yolculugu yapacaktim. Her zamanki gibi 1 gune bir cok is sigdirmaya calistim dolayisiyla yola gec ciktim.. Yoldan sirketi arayip yolcu otobusu bekletmistim :P oyle aksamdan beklemek hic bana gore bir sey degil :P

8/22/2006 02:25:00 am  
Blogger berra said...

Genelde ben de sürekli randevulara erken gittiğim için başkalarını beklemek zorunda kalırım.Ama insan her zaman dakik olamıyor.Tıpkı bu gün olduğu gibi.Sabah evden çıkarken biraz oyalanmışım.Sonuç servise yetişmek için sabah koşusu yapmam gerekti.Yok servise binmesem de olurdu.Ama uzakta servis durmuş seni bekliyorken koşmazsan olmuyor işte.Bundan sonra karar verdim ya zamanında durakta olacağım ya da tam geç kalacağım:)

8/22/2006 07:55:00 am  
Blogger birisinin yeri said...

fotoğraflar yine güzel..cap canlı çıkmış...tahin, yazını ilk okumaya başladığımda ne oluyor dedim ?
iyi ki açıklamışsın...hani bizim fotoğraflar güme gidecek diye korktum...?
-amman saplantı zorlantı demişin..:)çok güldüm...olabiliriz tabii canım ???

8/22/2006 10:42:00 am  
Blogger tahin said...

Tesekkurler Cenk Unal.

berra, erken kalkan cok yol alirmis:))

baver kardes:) Olabiliriz tabii:) Kime ne zararimiz var:))

8/22/2006 02:07:00 pm  
Blogger ladybird said...

bana yanit yazmayi unutmussun tahincigim. yoksa benim cevabi yeni postta mi yayinlayacaksin?:P

hem bu post icerisinde bir cok konu var. millet konu bulamiyor sen ise bir cok konuyu bir postta yayinliyorsun.. parcalayalim birlikte ;)

8/22/2006 02:55:00 pm  

Post a Comment

<< Home