17 June 2006

Ikinci Brighton Seferi

Gecen pazar ikinci bir Brighton gezisi yapmistik ama bloga aktarmaya vaktim olmamisti.

Bir onceki Brighton gezisi (Iste burada) turistik amacli idi, bu seferki M&M ciftinin is gezisi olarak tertiplenmisti. Biz de yanlarinda nasiplenmis olduk, sagolsunlar:)



Ancak evden cikarken makinayi almayi unuttugumuz icin istedigim gibi fotograflar cekemedim. Ne yapalim, buna da sukur..



Brighton'u seviyorum. Akdeniz kasabasi havasi tasiyor, insanlari sicak ve rahat. Sehirde iki universite oldugu icin universite sehri havasi da var.



Bir de kimse kirmizi isigi falan takmiyor:) Yolu bos goren atliyor. Ingiltere'de pek karsilasilabilecek bir durum degil:)







M&M isleri hallettikten sonra T. Bey'in evinde, guzel bir Brighton manzarasi esliginde cay icerek sohbet ettik. Zonguldak madenlerinden ihtilallere, kiyimlara kadar konustuk.







Burasi, evini ziyaret ettigimiz T. Bey'in evinin bahcesinden bir Brighton manzarasi. Evin mashallah cok guzel bir bahcesi var, bir de ustune bahcenin hemen onundeki genis yesillik alan Belediye tarafindan kiralanan parsellenmis topraklardan bir bolum. Ev sahibi, yillik kirasini odeyerek o bahceyi de kullaniyor. Boylelikle, cok genis bir bahce alanina sahip olmus oluyor.






Evin bahcesinden sola bakinca. Gorunen genis binalar, Sussex Universitesi.





Tepelerin ardinda Okyanus var..






T.Bey'in evindeki cay sohbetinden sonra yemek yiyecek bir yerler ariyorduk ki bize, ortaginin islettigi Italyan Restaurant'ini tavsiye etti. Mutfaktaki sefler ve bazi garsonlar Italyan oldugu icin, nasil derler, "konsept" aynen korunmus:)






Burasi, restaurantin oldugu sokaktan bir goruntu.









Yesil pancurlu evler:)









Bizimkiler, isimleri Italyanca, aciklamalari Ingilizce olan yemekleri siparis ederken epey bir zorlandilar. Bana gelince, supersonik Italyan aksanimla verdigim siparis sebebiyle garsonun once hayretini cekip sonra onayini almayi basardim:) "Iyi marifet yaptin" der anneannecigim duysa:)






Helal kesim et yedigim ve alkol de kullanmadigim icin musluman mutfagi disinda servis yapan yerlerde yemek secmek ve siparis vermek oldukca zor oluyor. Et secmedigim zaman, vejeteryan ya da balik seciyorum. Ancak Italyan mutfaginda oldugu gibi, yiyecekleri alkolle pisirdikleri icin ya da baligi diger deniz urunleriyle karistirdiklari icin (balik disinda diger deniz urunlerini de yemiyorum) uzun uzun talimat vermek gerekiyor. "No meat, absolutely no alcohol, not even one piece of sea food, except fish.. etc. etc."






Bana kalsa yemek yemektense, restaurantin tam karsisindaki bu kiliseyi gezmeyi tercih ederim ama baskalari ile yapilan seyahatlerde hep ortak karara gore hareket etmek gerekiyor. O yuzden kulturel gezileri kendi basima yapmayi tercih ediyorum. Herkesin ilgi alani ayni degil dogal olarak.



Bugune kadar yalnizca bir tek arkadasim, benimle birlikte mutlu mesut, saatlerce muze gezmisti. En sonunda kendime bir muze&kulturel aktivite partneri buldugum icin mutlu olmustum ama maalesef Isvec'e dondu.. :(



Bugun beni mutlu eden bir sey ise; Dervish Lodge blogumuzun

yabanci bir sitede yer almis olmasi oldu..



















tahin

4 Comments:

Blogger birisinin yeri said...

çocukluğumda ağzım açık büyük bir hayranlıkla trt de 'O'nu izlediğimi hatırlıyorum. bugün yine aynı hayranlıkla anıyorum kendisini ve huzur içinde uyu diyorum...sesi üstad n.fazıl'ın son dönemlerdeki sesine çok benziyordu...belki de aynı pınardan içtikleri su etkilemişti ikisini de...sitende gördüğüm için biraz hüzünlendim...
eskiyi hatırladım...
Nur'u Bâki, Haluk Nurbâki hocam...ellerinden öperim

6/17/2006 09:16:00 pm  
Blogger tahin said...

Hocamizi hatirlamaniza vesile oldum ise ne mutlu bana..

Kendisi icin acilan iki site var. Belki incelemek istersiniz:

Nurbaki.Com

Schens.Com

6/17/2006 10:53:00 pm  
Blogger birisinin yeri said...

hemen şimdi hocam ve nargile...sık kullanılanlara ekledim bile...saol..

6/17/2006 11:08:00 pm  
Blogger Online said...

Ulan! İngiltere'de misin?
Master için gelmek istiyorum bende. Hastayım o tuğla evlere.

6/18/2006 02:50:00 am  

Post a Comment

<< Home